Administratorem Państwa danych jest Szpital Pucki sp. z o.o. (dalej: Administrator). z siedzibą ul. 1-go Maja 13 A, 84-100 Puck. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych iodo@szpitalpucki.pl.
Cel i podstawa przetwarzania
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu zapewnienia funkcjonalności serwisu strony www oraz:
- dane dotyczące korzystania przez Ciebie ze strony serwisu, które uzyskujemy za pośrednictwem tzw. plików cookies tylko w celach statystycznych
- obsługi przesłanego zapytania przez formularz kontaktowy, do czasu zakończenia korespondencji w sprawie, o ile treść nie stanowi podstawy dla ewentualnych roszczeń (na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
- sprawdzenia pojedynczych wyników bądź historii swoich wyników laboratoryjnych – w tym celu niezbędne będzie podanie indywidualnych danych jak PESEL czy kod dostępu – przetwarzamy te dane jako zobowiązanie podmiotu leczniczego do prowadzenia i przechowywania dokumentacji medycznej –
Zgodnie z Art. 9 ust. 2 lit. h RODO w zw. z art. 24 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz Rozporządzenia MZ.
- realizacji prawa pacjenta i upoważnionych przez Państwa osób do dostępu do dokumentacji medycznej oraz udzielania im informacji o stanie zdrowia – przetwarzamy i archiwizujemy dokumentację.
Zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 9 ust. 3 oraz art. 26 ust. 1 Ustawy o prawach pacjenta oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia MZ
- dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej i tym samym przetwarzania Państwa danych – prawo administratora danych będącego przedsiębiorcą
Zgodnie z Art. 6 ust. 1 lit. b oraz f RODO, jako tzw. prawnie uzasadniony interes administratora, którym jest dochodzenie naszych roszczeń i obrona naszych praw.
- jeśli przystępujecie Państwo do współpracy z nami w ramach przetargów to również poprzez Platformę Zakupową będą pobierane dane zgodnie z wymogami od 01.01.2021 r. elektronizacji zamówień publicznych, jako podstawowe narzędzie komunikacji z Wykonawcami w trakcie prowadzonych postępowań przetargowych w zakresie zakupów poniżej (postępowania regulaminowe) oraz powyżej progu (zgodnie z Prawem zamówień publicznych).
Zakres przetwarzania
Przetwarzane są Państwa dane osobowe w zakresie niezbędnym do prowadzenia w sposób właściwy Państwa dokumentacji medycznej, do której mają dostęp tylko upoważnione osoby, a w niej mogą znajdować się informacje dotyczące wyników laboratoryjnych czy zawartych w formularzu kontaktowym, a dla Oferentów przystępujących do przetargu wymagane dane dot. działalności czy składanej oferty.
Korzystamy z plików cookies czyli pliki tekstowe powszechnie stosowane w sieci Internet, przechowywane na Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo samodzielnie kontrolować sposób obsługi plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki (możliwość ustawienia akceptacji lub blokady plików cookies). Zablokowanie plików cookies może wpłynąć na brak możliwości zarejestrowania się/zalogowania się na swoje konto w serwisie lub/i brak możliwości dokonania płatności. Wykorzystujemy te małe pliki (cookies) w celu:
- statystycznych – budowania anonimowych statystyk odwiedzin naszego serwisu.
Mechanizmy składowania i odczytu Cookies nie pozwalają na pobierania jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Waszych urządzeń, także przeniesienie na Wasze Urządzenie wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest praktycznie niemożliwe.
Okres przechowywania
Zgodnie z obowiązkiem Państwa dokumentację medyczną przechowujemy co najmniej przez okres 20 lat od dnia dokonania w niej ostatniego wpisu. Okres ten może ulec zmianie o czas dochodzenia, przedawnienia roszczeń.
Udostępnianie danych
Państwa dane przekazujemy tylko wówczas, gdy jest to niezbędne do zrealizowania usług, które świadczymy zachowując poufność i prawa pacjenta. Nie sprzedajemy Państwa danych ani nie udostępniamy komercyjnie podmiotom trzecim. Tam gdzie to możliwe stosujemy narzędzia anonimizacji lub pseudonimizacji, czyli takie działania, dzięki którym dla naszych partnerów i podwykonawców pozostajecie Państwo niemożliwi do zidentyfikowania. Państwa dane osobowe mogą być przekazane
- uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa w tym również NFZ,
- innym podmiotom leczniczym, współpracującym ze Szpitalem w celu wykonania działalności leczniczych, w celu zapewnienia odpowiedniej jakości, ciągłości i kompleksowości opieki zdrowotne lub rozliczenia finansowego
- osobom upoważnionym przez Państwa w ramach realizacji praw pacjenta
- dostawcom usług prawnych i doradczych oraz wspierających Szpital w dochodzeniu należnych roszczeń
- informatyczne w tym dostawcy oprogramowania w zakresie elektronicznej dokumentacji medycznej,
- zaopatrujące Szpital w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne w tym portale dot. odczytu wyników czy przeprowadzenia postępowań przetargowych
Zgodność przetwarzania
Przetwarzamy Państwa dane osobowe zgodnie z obowiązującym prawem by zapewnić im zasady:
- Adekwatność – Przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne dla osiągnięcia danego celu przetwarzania; dla każdego procesu przeprowadziliśmy analizę spełnienia tej reguły.
- transparentność – dzięki temu dokumentowi staramy się zapewnić Państwu pełną wiedzę o tym, co dzieje się z Państwa danymi.
- prawidłowość – chcielibyśmy aby Państwa dane osobowe w naszych systemach były aktualne i zgodne z prawdą dlatego możesz je aktualizować i poprawiać
- integralność i poufność – Stosujemy niezbędne środki zabezpieczające obejmujące środki fizyczne i technologiczne ograniczające dostęp do Państwa danych, jak również stosowne środki zabezpieczające przed ich utratą.
- rozliczalność – udzielimy Państwu pełnej i rzetelnej informacji dotyczącej tego jakie działania realizowaliśmy na Państwa danych a które tu opisujemy
Posiadacie Państwo prawo dostępu do swoich danych, sprostowania, żądania ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.
Prawa do danych
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, sprostowania, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, przenoszenia danych.
Organem nadzorczym w zakresie danych osobowych jest Urząd Ochrony Danych Osobowych. Posiada Pani/Pan ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Podanie przez Panią/Pana wymaganych danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do celów realizacji usług medycznych. Przetwarzając Pani/Pana dane osobowe nie stosujemy profilowania